Pompowanie Kreatywności – podsumowanie

Pompowanie Kreatywności – podsumowanie

17 maja 2014 udowodniliśmy, że można zrobić dobre szkolenie składające się z samych kreatywnych ćwiczeń. Warsztaty odbyły się w kameralnym gronie i trwały sześć godzin.

Celem szkolenia było zwiększenie wiedzy uczestników o kreatywności, pokazanie wpływu komunikacji na sukces pracy w grupie, zwiększenie umiejętności kreatywnego myślenia, zwiększenie umiejętności pracy w grupie i uzyskanie przez uczestników mentalności rozwiązywania problemów zamiast szukania wymówek.

Skrócony opis

 

Uczestnicy otrzymali wiedzę, w jaki sposób używać kreatywności, żeby poprawić zdolności myślenia. Trener Rafał Sawicki powiedział między innymi o koncepcji Edwarda de Bono (myślenie lateralne) oraz o pułapce inteligencji.

Po krótkiej rozgrzewce mającej na celu wprawienie uczestników w dobry nastrój, zrobiono ćwiczenia na improwizację. Następnym etapem było przeprowadzenie treningu kreatywności polegającego na wyszukiwaniu skojarzeń dla wyświetlanych na monitorze obrazów.

Innym typem zadań zastosowanych na Pompowaniu Kreatywności, były zagadki logiczne (słowne, jak i przy pomocy narzędzi takich jak zapałki, specjalne klocki dydaktyczne i monety), które zmuszały uczestników do myślenia poza utartymi schematami. Jako trener prowadzący zwrócę uwagę na zabawny fakt, że zagadka z klockami tak wciągnęła uczestników, że zabrali ją ze sobą na przerwę. Nie mogli się od niej oderwać, dopóki jej nie rozwiązali 🙂

Zadaniem na pracę w grupie było przygotowywanie i przedstawienie krótkich scenek teatralnych. Innym ćwiczeniem na komunikację i kreatywność za razem, była ,,wodna komunikacja”. Grupy zadaniowe były oddzielone napełnionym wodą basenem i musiały wykonać wspólnie skomplikowane zadanie, komunikując się tylko za pomocą puszczanych wodą wiadomości. Ćwiczenie było skonstruowane tak, żeby wyzwolić w uczestnikach pełnię ich potencjału kreatywności. Zadanie było także ciekawą symulacją współpracy grup projektowych przy presji czasu i utrudnionej komunikacji.

Na wyróżnienie zasługuje też ćwiczenie, w którym uczestnicy otrzymali cel do osiągnięcia, ale zostały im odebrane oczywiste środki. Wywołanie takiej sytuacji zmuszało ich do zmotywowania się i szukania alternatywnych rozwiązań. Uczestnicy poradzili sobie świetnie.

Wnioski

 

Dzięki przeprowadzeniu warsztatu ,,Pompowanie Kreatywności” utwierdziliśmy się w przekonaniu, że kreatywne metody szkoleniowe odnoszą lepsze rezultaty niż stosowanie tradycyjnego wykładu. Poziom trudności ćwiczeń wzrastał w trakcie trwania szkolenia i fakt, że grupa radziła sobie coraz lepiej dobitnie świadczy o skuteczności innowacyjnych metod.

autor wpisu: Rafał Sawicki
2014-12-21T11:49:24+00:00 Październik 19th, 2014|Raporty z działalności|0 komentarzy

Zostaw komentarz

//