Podsumowanie – Elementy Fundraisingu dla KNM Politechniki Lubelskiej

Podsumowanie – Elementy Fundraisingu dla KNM Politechniki Lubelskiej

23 i 24 lutego, na zlecenie Koła Naukowego Menedżerów Politechniki Lubelskiej podzieliliśmy się podstawową wiedzą z zakresu pozyskiwania partnerów i sponsorów.

.

Prezentujemy:

  • krótkie podsumowanie
  • galerię zdjęć
  • 4 porady dla młodych organizacji – po jednej do każdego etapu pracy ze sponsorem

.

Jako organizacja stawiamy dopiero pierwsze kroki w tej dziedzinie i do niedawna wszystko finansowaliśmy ze środków własnych. Jednak poszczególne osoby związane z FKID mają spore doświadczenie wyniesione także z innych organizacji. Stąd wynikają nasze kompetencje w tej dziedzinie.

.

Praca ze sponsorami w skrócie

.

Etap 1 – określanie celów, planowanie kampanii, przygotowywanie narzędzi.

Etap 2 – telefonowanie do potencjalnych partnerów celem umówienia spotkań

Etap 3 – odbywanie spotkań

Etap 4 – współpraca

.

Podsumowanie wydarzenia

.

Na zajęciach skupiliśmy się na etapach 2 i 3. Dwie godziny o skutecznym komunikowaniu się przez telefon poprowadził Rafał Sawicki (posiada doświadczenie w szkoleniu telemarketerów, tak żeby wykonywali swoją pracę w sposób skuteczny i przyjazny dla klienta). Drugiego dnia, dwie godziny o spotkaniach poprowadzili Anna Pierzchała (fundraiserka FKID, posiada pierwsze doświadczenia i pierwsze sukcesy w odbywaniu rozmów ze sponsorami, a także w utrzymywaniu z nimi dobrych relacji) i Sebastian Mertowski (posiadający rozległe doświadczenie odnośnie rozmów ze sponsorami, wyniesione także z innych organizacji, między innymi z AEGEE-Lublin).

.

Warsztaty miały charakter praktyczny, z elementami teorii. Było dużo scenek, ćwiczeń i realnych treningów.

.

Zajęcia bardzo się podobały, o czym świadczą oceny z ankiet. Oto niektóre z nich:

.

„Ćwiczenia bardzo interesujące i pozwalające lepiej zapamiętać przekazywane informacje. Sposoby na motywowanie, na pewno przydadzą mi się w życiu”.

.„Było super! Wszystko dobrze przekazane i zapadające w pamięć. Pan jest sympatyczny”

.

„Ćwiczenia jak na pożną porę prowadzone z sensem i rozmysłem. Bardzo ciekawe, posiadające logiczne wnioski, które odnoszę do swojego życiu”

.

„Trenerzy super, dobrze się spisali merytorycznie”

.

” Trenerzy dobrze wypełnili zadania i we właściwy sposób przeprowadzili szkolenia. Najbardziej podobały mi się scenki, na których będziemy mogli się wzorować oraz pozytywne nastawienie i energiczność.”

.

Należy także pochwalić grupę: wszyscy byli punktualnie i aktywnie uczestniczyli w zajęciach!

.

Galeria zdjęć

.

4 porady

.

Etap 1 - Planowanie

Dobre rezultaty przynosi przeprowadzenie razem z grupą zadaniową atomizacji całej kampanii i rozpisanie porządnego harmonogramu.

Etap 2 - Umawianie spotkań

Przez telefon pierwsze wrażenie wywieramy przede wszystkim pozawerbalnymi aspektami mowy. Należy mówić wyraźnie, stosując pauzy. Nie za szybko. Jeden z najczęstszych błędów to próba powiedzenia wszystkiego na raz, zapominanie, że chodzi o rozmowę a nie monolog.

Etap 3 - Spotkania

Nastawienie jest kluczowe. Organizacje NGO nie powinny działać z przekonaniem, że idą ,,żebrać o datki”. Wręcz przeciwnie. Organizacje pozarządowe muszą traktować rozmowy ze sponsorami jako negocjacje handlowe. Przecież ostatecznie to nie proszenie o datki, ale sprzedaż usług reklamowych.

Etap 4 - Współpraca

Największy grzech niedoświadczonych organizacji polega na tym, że w ogóle tego etapu nie realizują. Wezmą pieniądze od sponsora, zareklamują go na wydarzeniu… i tyle. Niby wszystko zgodnie z umową, ale to za mało. Partner oczekuje regularnego kontaktu, raportów, miłego słowa, podziękowań. Oczekuje tego, nawet jeśli głośno o tym nie powie 🙂

——————————

autor wpisu: Rafał Sawicki
2016-03-06T13:42:34+00:00 Marzec 4th, 2016|Raporty z działalności|0 komentarzy

Zostaw komentarz

//